سفارش و طراحی لوگو این موارد را رعایت نمایید

نوشته شده توسط:حمیدرضا ابراهیمی | ۰ دیدگاه

گر هزار کلمه برای توضیح اینکه شرکت شما چقدر عالی است، چه می‌گفتید؟ خوشبختانه، این دقیقاً همان کاری است که مشخصه های لوگوی شما هر روز انجام می دهند. بنابراین سوال بزرگ این است: می خواهید لوگوی شما چه بگوید؟

لوگوها توضیح می دهند که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چه احساسی از برند شما دارد - همه در یک لحظه. رنگ ها، شکل ها، تایپوگرافی و سایر عناصر طراحی، همگی بر نحوه تجربه مخاطبان شما از برند شما تأثیر می گذارند. وقتی این کار را درست انجام دهید، مشتریان در نگاه اول عاشق شما می شوند.

پس چگونه آن را درست انجام می دهید؟ ما اینجا هستیم تا 7 ویژگی لوگوی مشترک همه لوگوهای عالی را بررسی کنیم.

یک لوگوی عالی دارای ویژگی های زیر است…

  1. شکل مناسب
  2. نشانه های تجاری مناسب
  3. رنگ های مناسب
  4. لحن مناسب
  5. تایپوگرافی مناسب
  6. روندهای درست
  7. اندازه های مناسب

1. شکل مناسب
-

طراحی گرافیک همه چیز در مورد ارتباطات بصری است. هنر ایجاد یک لوگو هم مستلزم دانستن آنچه می‌خواهید بگویید و هم اینکه کدام تصاویر می‌توانند آن را بگویند. برخی از عواطف و احساسات توسط تصاویر خاص و حتی شکل خود لوگو برانگیخته می شوند.

با در نظر گرفتن پیشینه علمی طراحی گرافیک، تنها چیزی که باید بدانید این است که هر شکل نشان دهنده یک ویژگی متفاوت است. شکل لوگوی خود را با ویژگی هایی که می خواهید برند شما نمایش دهد، مطابقت دهید.

  • دایره ها و بیضی ها : دوستانه، معمولی، دعوت کننده
  • خطوط منحنی : بازیگوش، آرامش بخش، جذاب
لوگوی شن و ماسه
  • مثلث ها: رهبری، اقتدار، تسلط
  • مربع و مستطیل : کارایی، امنیت، قابل اعتماد بودن
  • زوایای تیز و میخ‌ها : پرخاشگری، تندخویی، سنگ‌ریزه، نامتعارف
آرم Mashup Fitness
  • خطوط افقی : ثبات، آرامش، قابلیت اطمینان
  • خطوط عمودی : رفاه، موفقیت، فرماندهی
فورک آره!  لوگو

البته، شما آزاد هستید که اشکال انتزاعی اصلی خود را ایجاد کنید تا چیزی منحصر به فرد را منتقل کنید. حتی می‌توانید قسمت‌هایی از یک شکل را با هم ترکیب کنید و آن را سفارشی کنید.

برای مثال، مربعی با گوشه‌های گرد همچنان امنیت را نشان می‌دهد، اما کمی دوستانه‌تر از مربعی با گوشه‌های نوک تیز است. یا به لوگوی اپل فکر کنید. از نظر فنی شکلی انتزاعی است، اما لبه‌های گرد و منحنی‌های آن بسیاری از ویژگی‌های دایره‌ای مانند گرمی و معمولی را به آن می‌دهند.

2. نشانه های تجاری مناسب
-

لوگوها اطلاعات لازم برای دانستن برند شما را به شما منتقل می کنند. آنها در یک ثانیه کاری را انجام می دهند که انتشارات مطبوعاتی، توضیحات محصول و درباره صفحات با پاراگراف پس از پاراگراف کپی انجام می دهند.

نشانه‌های طراحی مرتبط با کسب‌وکار شما می‌توانند به انتقال سریع اطلاعات کمک کنند، و می‌توانند از ظرافت‌هایی که به راحتی از دست می‌روند تا صراحت‌آمیز بودن متغیر باشند.

از جنبه ظریف‌تر، می‌توانید نشانه‌های «سوت سگ» را اضافه کنید که فقط مشتریان هدف شما آن را درک می‌کنند. به عنوان مثال، آرم از یک فونت آشنا استفاده می‌کند که اکثر نوازندگان آن را تشخیص می‌دهند، حتی اگر برای خواندن قسمت "موسیقی شرکت" خیلی دور باشند.

آرم شرکت موسیقی RhythmVille

به همین ترتیب، می توانید بگویید که دکتر تراستی یک دندانپزشک است حتی اگر به صراحت در لوگو ذکر نشده باشد. تصویر دندان مشخص می کند که دقیقاً چه نوع دکتری هستند.

لوگوی دکتر اعتماد

اگر ترجیح می‌دهید با نوع لوگوی خود کمی انتزاعی‌تر رفتار کنید ، همیشه می‌توانید یک برچسب واضح برای نشان دادن آنچه انجام می‌دهید اضافه کنید. در طراحی لوگو، این یک راه کاملا قابل قبول برای داشتن کیک و خوردن آن است.

لوگوی سوپ سنگ

3. رنگ های مناسب
-

درست مانند اشکال، هر رنگ مفاهیم عاطفی خاص خود را دارد. اغلب این معانی نسبتاً جهانی هستند زیرا بر اساس چیزهایی هستند که ما در دنیای واقعی می بینیم. قرمز، رنگ خون، احساس فوریت و هوشیاری را برمی انگیزد. قهوه ای، رنگ درختان و چوب، طبیعت و زمین را تداعی می کند. و این یک شرط مطمئن است که مردم در سرتاسر جهان رنگ زرد را با گرمای آفتاب مرتبط کنند.

رنگ ها همچنین دارای تداعی های فرهنگی خاصی هستند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، سبز رنگ پول است، و در ژاپن، بنفش اغلب نشان دهنده شر است.

لوگوی دروازه قرمز
پروژه ToGather

لوگوی Manta Print

به دلیل این واکنش های اولیه، رنگ یکی از مهم ترین ویژگی های لوگو است. رنگ به تنهایی می تواند تعیین کند که برند شما چگونه ظاهر می شود، حتی در تضاد مستقیم با ویژگی های دیگر مانند شکل یا تایپوگرافی.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه لوگوی عالی برای برند خود ایجاد کنید؟ کتاب الکترونیکی لوگوی رایگان را دریافت کنید!ایمیل خود را وارد کنید تا کتاب الکترونیکی را همراه با نکات خلاقانه، گرایش‌ها، منابع و تبلیغات گاه به گاه (که می‌توانید در هر زمان از آن انصراف دهید) دریافت کنید.کتاب الکترونیکی را دریافت کنید!

با تکمیل این فرم، با شرایط خدمات و خط مشی رازداری ما موافقت می کنید . این سایت توسط reCAPTCHA محافظت می شود و خط مشی رازداری Google و شرایط خدمات Google اعمال می شود.

برندسازی عالی به یک طرح رنگ ثابت نیاز دارد، بنابراین رنگ‌های لوگوی شما باید مانند وب‌سایت، دکوراسیون فروشگاه، لباس‌های فرم کارمندان و موارد دیگر باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تئوری رنگ، راهنمای ما در مورد رنگ های لوگو را بررسی کنید. یا از تحقیق صرف نظر کنید و رنگ هایی را که به بهترین وجه با برند شما مطابقت دارند را با تولید کننده رنگ آرم تعاملی ما کشف کنید . ما مناسب ترین رنگ را در یک لحظه پیشنهاد می کنیم.

4. لحن مناسب
-

دلیلی وجود دارد که غلات از طلسم برای لوگو استفاده می کنند و شرکت های حقوقی این کار را نمی کنند. تاییدیه یک ببر کارتونی با جنایتکاران ادعایی چندان دور از ذهن نیست.

برای بهینه سازی موثر لوگوی خود، یک استراتژی برند معتبر را ترسیم کنید و مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. سعی در جلب نظر چه کسی دارید؟ آنها با چه نوع برندهایی شناسایی می شوند؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا ویژگی های کامل لوگو را انتخاب کنید.

لوگوی Flying Colors

به لوگوی Flying Colours، یک شرکت پاراگلایدر نگاهی بیندازید. با توجه به ماهیت صنعت خود، Flying Colors بیشتر جویندگان ماجراجویی و ورزشکاران افراطی را هدف قرار می دهد، گروه هایی که تمایل دارند از مناظر مانند پس زمینه لوگو قدردانی کنند.

آرم Lawncierge

یا اگر رویکردی طنزآمیز برای برندسازی دارید، از لوگوی خود استفاده کنید تا یک شوخی را دو چندان کنید. شرکت Lawncierge، که نام شرکت آن wordplay است، حس شوخ طبعی آنها را با یک طلسم خلاق و خنده دار پیشخدمت مطابقت می دهد.

5. تایپوگرافی مناسب
-

همه جلوه های بصری می توانند بر حال و هوای لوگوی شما تأثیر بگذارند. در حالی که این برای تصاویر در یک لوگو واضح است، در تایپوگرافی نیز صدق می کند. اینکه متن شما چگونه به نظر می‌رسد می‌تواند به اندازه آنچه می‌گوید بر درک افراد از برند شما تأثیر بگذارد.

لوگوی مامان تافی

تایپوگرافی همه گزینه های بصری در متن را در بر می گیرد: فونت و اندازه متن خود را نام ببرید، اما همچنین جزئیاتی مانند سریف ها، پررنگ بودن، وزن، قالب، بافت و نحوه گسترش پایین یک L و استفاده از آن برای خط کشیدن زیر بقیه کلمه.

لوگوی Wildwood Floral Creations


فونت ها به اندازه رنگ ها یا شکل ها واضح نیستند، اگرچه از بسیاری از دستورالعمل های مشابه پیروی می کنند. به عنوان مثال، زوایای تیز (مانند M در لوگوی متالیکا) هنوز حاکی از هیجان و پرخاشگری است. بهتر است هنگام انتخاب فونت به واکنش‌های درونی خود اعتماد کنید، اما در اینجا برخی از اصول کلی برای شروع آورده شده است:

  • سریف‌ها برای برندهای رسمی‌تر یا حرفه‌ای‌تر بهترین هستند، در حالی که سان‌سریف‌ها معمولی‌تر و بی‌خیال‌تر هستند.
  • با تمام منحنی هایشان، فونت های اسکریپت برای برندهای فانتزی و فانتزی به طور یکسان، سبک مورد استفاده هستند.
  • با بزرگتر کردن یک کلمه از بقیه، اهمیت بیشتری به آن بدهید. از این برای تاکید بر جنبه های خاصی از شرکت یا حتی جناس های لهجه استفاده کنید.
  • از فونت های مختلف برای جدا کردن انواع متن استفاده کنید: یک فونت زرق و برق دار، تزئینی برای نام خود، و یک فونت واضح و خوانا برای متن فرعی مانند شعار.
  • فونت‌های دست‌نویس باعث می‌شوند شما دوستانه‌تر به نظر برسید، اما نه به‌اندازه حرفه‌ای.

هنگام انتخاب تایپوگرافی، به یاد داشته باشید که گاری را جلوی اسب قرار ندهید. اول از همه، تایپوگرافی درباره خوانایی و خوانایی است. مهم نیست فونت شما چقدر جالب است، اگر مردم نتوانند آن را بخوانند، ارزشش را ندارد.

6. روندهای مناسب
-

شما همچنین می توانید آخرین روندهای لوگو را در طراحی خود بیاورید تا از مدرن بودن و مرتبط بودن برند خود مطلع شوید. روندها برای موثر بودن بر استفاده مکرر و محبوبیت تکیه می‌کنند و هر سال تغییر می‌کنند ، بنابراین طراحان باهوش در رأس چیزهایی هستند که داغ هستند و چه چیزهایی که نیستند.

برای مثال، این آرم‌های هندسی از روندی پیروی می‌کنند که رنگ‌های گرم و ترکیب‌بندی‌های دوستانه‌تر و مبتنی بر شکل را برای ایجاد طرحی مدرن و شخصی ترکیب می‌کند.

لوگوی Margaritaville Capitola

لوگوی خانه دو پادشاه

این لوگو برای House of Gumdrops، یک شرکت کارت تبریک، از روندی از رنگ عمدی و تحت اللفظی استفاده می کند تا پالت رنگین کمانی از قطرات آدامس را زنده کند و برای جمعیتی که عمدتاً زنان هستند جذاب باشد.

لوگوی House of Gumdrops
لوگوی گالری پالپو

لوگوی Kanue Productions

این لوگوها روند غالب مینیمالیسم را با از بین بردن بیشتر آن با اشکال انتزاعی بالا می برند. این تغییر به سمت مفاهیم انتزاعی، تأثیر طراحی لوگوهای مینیمالیستی را افزایش می دهد و آنها را مؤثرتر می کند.

7. اندازه های مناسب
-

نه اندازه، بلکه اندازه ها - جمع. در سال‌های اخیر، تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان به این ایده رسیده‌اند که داشتن چندین نسخه از لوگو بهترین راه است که به عنوان یک لوگو واکنش‌گرا شناخته می‌شود. به این ترتیب، می توانید اندازه لوگوی خود را در هر جایی که ظاهر می شود، بهینه کنید، خواه یک تبلیغ کوچک درون برنامه ای به یک بیلبورد بزرگ بزرگراه.

این بدان معنا نیست که شما باید لوگوهای متفاوتی داشته باشید، بلکه باید نسخه هایی با اندازه های متفاوت از یک  طراحی لوگو داشته باشید. با یک لوگوی کوچک شروع کنید که با حداقل عناصر آن قابل تشخیص است. سپس، با هر تکرار بعدی، مقیاس را افزایش دهید. چیزها را بزرگتر کنید، عناصر یا کلمات بیشتری اضافه کنید و از جزئیات پیچیده تری استفاده کنید.

ما توصیه می کنیم چهار اندازه مختلف ایجاد کنید، اما مطمئن شوید که سبک آنها همه سازگار است. ما نمی توانیم به اندازه کافی به آن استرس داشته باشیم. همه نسخه‌های لوگوی شما باید به‌عنوان یک لوگو قابل تشخیص باشند، در غیر این صورت یکی از بزرگترین مزایایی که یک لوگو برای کسب‌وکارتان به ارمغان می‌آورد را تضعیف می‌کنید.

از چه اندازه هایی باید استفاده کرد؟ راهنمای ما برای اندازه‌ها و ابعاد لوگو ، تعداد دقیق پیکسل‌ها را برای لوگوها در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و چاپ نشان می‌دهد.

آن را به یاد ماندنی کنید

میدونی چیه؟ ما واقعاً می‌توانستیم این فهرست را فهرستی از لوگوهایی قرار دهیم که مهم‌ترین ویژگی همه آنهاست: خاطره‌انگیز بودن. هفت مورد بالاتر از همه باعث ایجاد لوگوهای به یاد ماندنی تری می شود که به نوبه خود باعث می شود برندهای به یاد ماندنی تری بسازند. و وقتی شخصی تصمیم می گیرد چه چیزی بخرد یا با چه کسی تجارت کند، وقتی به شما فکر می کند خوشحال خواهید شد.

اگر همه اینها خیلی فنی و طاقت فرسا به نظر می رسد، نگران نباشید. به جای اینکه خودتان به دنیای پیچیده طراحی گرافیک بپردازید، همیشه می توانید یک طراح مستقل را استخدام کنید تا لوگوی شما را برای شما ایجاد کند. حرفه ای ها از قبل می دانند که چگونه ویژگی های لوگو می تواند داستان برند شما را تقویت کند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که توضیح دهید که می خواهید چه نوع برندی باشید و طراح شما از بقیه موارد مراقبت می کند.

منبع : https://bdbd.ir/

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...